خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/18 - 12:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
جوکار مطرح کرد:

توسعه گردشگری ایرانی–اسلامی با محوریت ارزش‌های بومی یزد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: ثبت جهانی یزد دستاوردی از بینش و منش یزدی‌ها در قالب سبک زندگی، رویکرد اجتماعی، ارزش‌های بومی و معنوی، پیوند خلاقیت با سختکوشی به رمز ایمان، کارآمدی و سرآمدی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار به مناسبت سالروز ثبت شهر یزد در فهرست آثار میراث جهانی اظهار کرد: ثبت جهانی یزد دستاوردی از بینش و منش یزدی‌ها در قالب سبک زندگی، رویکرد اجتماعی، ارزش‌های بومی و معنوی، پیوند خلاقیت با سختکوشی به رمز ایمان، کارآمدی و سرآمدی است.

وی با گرامیداشت این روز به عنوان معرفی یزد در قامت میراث مشترک بشری به جهانیان اظهار کرد: نگاه والای پیشینیان این دیار را ارج می‌نهیم و از فعالان این عرصه خطیر و همه مردم به عنوان حافظان و میراث‌داران شهر قنات، قنوت و قناعت قدردانی می شود.

وی اضافه کرد: ماندگاری و دوام این گنجینه ارزشمند در سایه نهضت همگانی، مسئولیت اجتماعی و اقدامات موثر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

جوکار ادامه داد: فرهنگ،صنایع دستی، معماری، اندیشه و هرآنچه از یزد به عنوان میراث در قاب دنیا نقش بسته است،نیازمند توجه ویژه برای حفظ و دوام آن است و همه افراد و بخش‌ها در این زمینه مسئول هستیم و امید که در مسیر پیش رو با همسویی بیشتر ابعاد نهفته این میراث غنی شناسایی ، معرفی و به شکلی شایسته مرمت ،حفظ و ترویج شود.

وی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تاکید بر رونق بخشی به گردشگری معنوی و مذهبی،از مردم ایران اسلامی و علاقه مندان در سراسر جهان برای میهمانی بر سفره آقا اباعبدالله (ع) و بهره‌مندی از برکات معنوی برنامه‌های مختلف این ایام نورانی با پیشینه‌ای به بلندای تاریخ در یزد حسینیه ایران دعوت کرد./

پایان 

  • کد خبر : 380359
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار